Élet értelme

Egy teljesen szubjektív blog az életről, halálról, és az egésznek az értelméről.

Reklám

Friss topikok

  • Svarty: Arról nem szólva, hogy még ott is eltévedek, ahol lakom... Na ennyit erről... (2022.09.24. 02:38) "Hogyan" legyünk öngyilkosok?
  • ]{udarauszkasz: @Weishaupt: A baj az, hogy azert nem hasznositjak oket ujra, es azert nem telepitik ki a teljes en... (2014.07.12. 14:29) A Föld teli van (Paul Gilding, TED)
  • Aki Te sose leszel: Elveszítettem édesanyámat,ami nagyon-nagyon mély sebet ejtett a szívemen...Azóta folyamatosan csak... (2014.02.06. 16:46) Depresszió - öngyilkosság
  • Norbert Seres: @adblogger: TELJESEN IGAZAG VAN. (2013.12.17. 06:24) Életünk eredete
  • Sanagruill: Szerintem az élet értelmének nem sok köze van az ételekhez, és az egészséges életmódhoz. Már csak ... (2011.12.27. 23:03) Élet = egészség

2008.07.04. 15:03 halen

Miért nem vagyok vallásos?

Címkék: vallás

Nem térek most arra ki, hogy régebben volt egy időszak az életemben, amikor vallásos voltam (hithű Keresztény), és arra az időszakra sem, amikor az ezoterikában láttam az élet értelmét. Nem térek ki, mivel itt és most más az életfelfogásom, de ugyanakkor azt sem állítom, hogy a vallás (akármelyik), vagy a new age + ezoterikus dolgok nem tudnak segíteni bizonyos embereken, mert igenis tudnak, különben nem lenne ennyi boldog vallásos ember, és az ezoterikának sem lenne ekkora helye a világunkban.
 
Miért nem vagyok vallásos? 

Nincs egy vallás. Van sok vallás, és mégtöbb ágazat, mely mind tudatalatt elítéli a másikat, annak ellenére, hogy az igazi vallás a szeretetről kellene hogy szóljon. Én egy darab tárgyi bizonyítékot nem látok, nem érzékelek, belenyugszom abba, hogy ez a földi életem után lárvatáplálék leszek, és ennyi volt az egész. Ezért kell itt, és most tenni valamit azért, hogy a hátralévő életem végén, szerencsésebb esetben azt mondhatom: szép kis menet volt!
Vannak pozitív dolgok a vallásban, de azok egy részét ha összegyűjtjük egy rakásra, kapjuk a humanizmust. Humanista vagyok, próbálom nem útálni nagyon az embertársaimat, és próbálok másokon segíteni a lehetőségeimhez képest, de legfőképpen magamon. Mert én vagyok "a kiválasztott", azaz minden ember külön - külön, igen, Te is, aki ezt a szösszenetet olvasod, te vagy az isten báránya, mivel megadatott az a csoda, hogy ezt az életet "megélheted". Ennyi milliárd élőlény közül éppen embernek születtél, és az alap biológiai műveleteken kívül rendelkezel egy "isteni" áldással, a gondolkodás szikrájával (szerintem csak szikra, mivel az emberi faj számára még sok-sok fejlődés ráfér, és inkább vagyunk ösztönös lények - állatok, mint egy olyan magasabbrendű faj, aki akár más bolygók felett tudna uralkodni). 
Visszatérve a kérdésre: nem lehetek vallásos, mert a vallás(ok) tudatmódosító szele nem ragadt rám, de azért hívő vagyok; hiszem benne, hogy jobbá tudom változtatni az életemet, de ahhoz tisztán kell látnom, és tisztelnem kell ezt a csodát, hogy itt és most: élhetek!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eletertelme.blog.hu/api/trackback/id/tr13553284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fejem a tehenem 2011.02.15. 23:38:49

Én is így érzek. Tudom, hogyha hinnék egy vallásban, az valószínűleg önszuggesztió lenne, így nem tudom magam megadni egyiknek se.
Nem akarom elhinni, hogy Isten 3 az egyben, vagy hogy a világegyetem szélén aranyhegyek vannak, vagy bármilyen ezobizbaszt.
Egyszer már ránéztem ezekre kívülről, objektíven és soha többet nem tudok velük szemben szubjektív lenni.
Régebben alapos keresztény nevelést kaptam, de soha nem tudtam őszintén hinni benne. :D
Olyan volt a próbálkozásom a kereszténységgel, mint 2 nem egymáshoz való ember szenvedése egymással. 2 heti szerelem, 1 hónapnyi szenvedés. :) Végül szakítottam vele és megkönnyebbültem. :)
süti beállítások módosítása