Élet értelme

Egy teljesen szubjektív blog az életről, halálról, és az egésznek az értelméről.

Reklám

Friss topikok

  • Svarty: Arról nem szólva, hogy még ott is eltévedek, ahol lakom... Na ennyit erről... (2022.09.24. 02:38) "Hogyan" legyünk öngyilkosok?
  • ]{udarauszkasz: @Weishaupt: A baj az, hogy azert nem hasznositjak oket ujra, es azert nem telepitik ki a teljes en... (2014.07.12. 14:29) A Föld teli van (Paul Gilding, TED)
  • Aki Te sose leszel: Elveszítettem édesanyámat,ami nagyon-nagyon mély sebet ejtett a szívemen...Azóta folyamatosan csak... (2014.02.06. 16:46) Depresszió - öngyilkosság
  • Norbert Seres: @adblogger: TELJESEN IGAZAG VAN. (2013.12.17. 06:24) Életünk eredete
  • Sanagruill: Szerintem az élet értelmének nem sok köze van az ételekhez, és az egészséges életmódhoz. Már csak ... (2011.12.27. 23:03) Élet = egészség

2007.07.15. 19:41 halen

Gabriel García Márquez állítólagos üzenete / búcsúlevele - még ha nem is teljes mértékben az ő írása, érdemes elolvasni

Címkék: idézet

Gabriel García Márquez (Száz év magány Nobel díjas írója) egészségi okokból visszavonult a nyilvánosságtól (nyirokrákja van). Úgy tűnik, egyre súlyosabb. Búcsúlevelet küldött barátainak, ez az Internet segítségével is terjed. Ajánlom, hogy olvassátok el igazán megható írását:

 

Ha Isten egy pillanatra elfelejtené, hogy én csak egy rongybábu vagyok, és még egy kis élettel ajándékozna meg, azt maximálisan kihasználnám. Talán nem mondanék ki mindent, amit gondolok, de meggondolnám azt, amit kimondok.

Értéket tulajdonítanék a dolgoknak, nem azért, amit érnek, hanem azért, amit jelentenek.



Keveset aludnék, többet álmodnék, hiszen minden becsukott szemmel töltött perccel hatvan másodperc fényt veszítünk.

Akkor járnék, amikor mások megállnak, és akkor ébrednék, amikor mások alszanak. Ha Isten megajándékozna még egy darab élettel, egyszerű ruhába öltöznék, hanyatt feküdnék a napon, fedetlenül hagyva nemcsak a testemet, hanem a lelkemet is.

A férfiaknak bebizonyítanám, mennyire tévednek, amikor azt hiszik, az öregedés okozza a szerelem hiányát, pedig valójában a szerelem hiánya okozza az öregedést!

Szárnyakat adnék egy kisgyereknek, de hagynám, hogy magától tanuljon meg repülni.

Az öregeknek megtanítanám, hogy a halál nem az öregséggel, hanem a feledéssel jön.

Annyi mindent tanultam tőletek, emberek... Megtanultam, hogy mindenki a hegytetőn akar élni, anélkül hogy tudná, hogy a boldogság a meredély megmászásában rejlik.

Megtanultam, hogy amikor egy újszülött először szorítja meg parányi öklével az apja ujját, örökre megragadja azt.

Megtanultam, hogy egy embernek csak akkor van joga lenézni egy másikra, amikor segítenie kell neki felállni.

Annyi mindent tanulhattam tőletek, de valójában már nem megyek vele sokra, hiszen amikor betesznek abba a ládába, már halott leszek.

Mindig mondd azt, amit érzel és tedd azt, amit gondolsz. Ha tudnám, hogy ma látlak utoljára aludni, erősen átölelnélek, és imádkoznék az Úrhoz, hogy a lelked őre lehessek. Ha
tudnám, hogy ezek az utolsó percek, hogy láthatlak, azt mondanám neked, "szeretlek", és nem tenném hozzá ostobán, hogy "hiszen tudod".

Mindig van másnap, és az élet lehetőséget ad nekünk arra, hogy jóvátegyük a dolgokat, de ha tévedek, és csak a mai nap van nekünk, szeretném elmondani neked, mennyire szeretlek, és hogy sosem felejtelek el.

Senkinek sem biztos a holnapja, sem öregnek, sem fiatalnak. Lehet, hogy ma látod utoljára azokat, akiket szeretsz. Ezért ne várj tovább, tedd meg ma, mert ha sosem jön el a holnap, sajnálni fogod azt a napot, amikor nem jutott időd egy mosolyra, egy ölelésre, egy csókra, és amikor túlságosan elfoglalt voltál ahhoz, hogy teljesíts egy utolsó kérést.

Tartsd magad közelében azokat, akiket szeretsz, mondd a fülükbe, mennyire szükséged van rájuk, szeresd őket és bánj velük jól, jusson időd arra, hogy azt mondd nekik, "sajnálom", "bocsáss meg", "kérlek", "köszönöm" és mindazokat a szerelmes szavakat, amelyeket ismersz.

Senki sem fog emlékezni rád a titkos gondolataidért. Kérj az Úrtól erőt és bölcsességet, hogy kifejezhesd őket. Mutasd ki barátaidnak és szeretteidnek, mennyire fontosak neked.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://eletertelme.blog.hu/api/trackback/id/tr87118473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mocsokdream · http://negativ.blog.hu/ 2007.07.15. 22:34:15

Huhh, ez most kellett. Nagyon nem szerettem a Száz év magányt, de ez alapján a ki írása alapján megérdemli a Nobel-díjat. Bölcs ember volt, ezt most már látom. Teljes értékében látta az élet értelmét, nem fél már a haláltól... valahogy már rég a túlvilágról beszélhet hozzánk...

halen · http://eletertelme.blog.hu 2007.07.15. 22:53:09

Nekem hasonló gondolataim vannak, amikor pl. idős embereket nézek, hogy mit is gondolhatnak ők rólam: "ha én ilyen fiatal lennék, akkor mi mindent megcsinálnék..."

Furcsa dolog ez az élet...

Gyöngyöc 2007.10.24. 21:39:41

Ilyen szépet már rég nem olvastam..
Nem szégyellem, sírtam.
Köszönöm.

hoax 2007.10.25. 12:50:41

Tényleg szép gondolat, csak kár, hogy nem Ő írta...

Ez egy hoax:

www.urbanlegends.hu/2005/04/10/garcia-marquez-hoax-magyarul/

hornyák istvánné 2007.11.17. 20:18:09

A közelmultban velem is egy \\\\\\\"derült égből villámcsapásként\\\\\\\" ért egészségi probléma történtNémet országban. ma már tudom, ott, akkor,megmentették az életem! Minden velem kapcsolatba kerülö kinti és itthoni orvos szerint, nagy szerencsém volt.Térdre kényszeritett az sors és onnantol teljesen megváltozott az életem,a z élet szemléletem.Bár \\\\\\\"hála a jó istennek\\\\\\\" nem ért maradando károsodás, de akkor értékeltem az éltem. sokkal fontosabbak lettek azok a dolgok, amiken addig átsiklottam. Igen, kaptam egyujjabb esélyt a boldog élethez.Ma már pontosan ezeket a dolgokat probálom megvalositani,amit azelött nem,és \\\\\\\"áldom az urat\\\\\\\", hogy megmutatta az utat. \\\\\\\"AZ ÉLET EGY LECKE, MIRE MEGÉRTED, MÁR KÉSŐ!\\\\\\\" Elmondhatom: Én megtanultam a leckém! Nagy árat fizettem, de élek és okultam. Ugy érzem, még idejében.És azota aDrága mennyei Atyának köszönök mindent, és vele teljes a napom.Ajánlom mindenkinek , a nyugodt békés élethez!: Kata

woland 2008.01.30. 10:55:54

Ez szánalmas. Van, ami valóban Márquez, de hogy ennyi szentimentális baromságot nem ír le egyszerre, az biztos.
Erről az egészről, különösen a hozzászólásokról nincs nagy véleményem. Ne írjatok/dumáljatok róla, hanem tegyétek meg, amiről úgy gondoljátok, jó gondolat. De úgysem teszitek! Jaj, megkönnyezem, mondjátok, de semmi nem változik - ugyanúgy képen törlitek a gyereket, szívjátok házas- v. élettársatok vérét, balhéztok a boltban, és nem köszöntök a szomszédnak.
Akkor most miről is beszéltek? Hogy megható, meg milyen szép? Ugyan már! Max. addig a pár percig, amíg olvassátok. Utána pedig eltűnik az elme valamelyik zugában, és nem jön elő többet.

kakukkmarci 2008.01.30. 15:19:39

Hölgyeim és Uraim!

Wolandnak nagyon igaza van, ami mondanivalója nagyobb részét illeti (ú.m.: A templomba járó ember csak addig szelíd és ájtatos, amíg a misén ül, aztán meg tudj' Isten hogyan számol el kisstílű mindennapi bűneivel....). Az emberek - 1000-ből 999 biztosan ! - már csak ilyenek voltak, vannak, lesznek. Mint tudjuk "Az Éden sárkányai" vagyunk!
Ami a mondandó első részét illeti...!? Márquezben igenis (tetszik, nem tetszik) van szentimentalizmus, az más kérdés, hogy ez így együtt kicsit 'tömény'! Minden Mondat Márqueztől származik, csak éppen valóban nem egy szövegből származnak: magyarul ez egy Márquez-idézetekből elég kontár módon összeollózott 'csinált' valami (levélnek aligha lehet nevezni). Ettől persze még lehet az öreg nagyon beteg, de reméljük, még néhány évig 'keltik a halálhírét' és addig még kiad néhány remekbe szabott regényt...
Csak próbáljátok meg úgy élni az életeteket, ahogy azt Gabo élte! Kíváncsi vagyok kinek fog sikerülni a szöveget megkönnyezők, de Márquezt alig ismerők közül... Borítékolom: Senkinek. Aki megközelíti, az elmondhatja magáról, hogy tartalmas, értelmes, változatos, izgalmas és boldog pillanatokban bővelkedő életet élt! Hajrá, Atyafiak!!!!

Ancsa 2008.07.17. 17:33:24

szerintem meg wolandnak nincs igaza.
elég szentimentális.. és igen vannak benne közhelyek de nem azért mert az közhely hanem azért mert ezeket mostanában sokat halljuk... de sajnos csak halljuk: egyik fülön be másikon pedig ki.. nem jut el a tudatunkig.. vagy akár a szívünkig.
és azokon a "közhelyeken" kivül van pár igen fontos és értékes gondolat benne amiket legszivesebben az égbe vésnék h mindenki lássa és elolvassa h mindenkiben tudatosuljon.. és ha te ezt szánalmasnak nevezed.. akkor azzal a te szánalmassági bizonyitványodat irod alá.
ennyi a véleményem

Gaba 2008.08.01. 13:29:54

Wolandnak teljesen igaza van.
Marquez nem surit ennyi nyalat egy szovegbe... El kell olvasni a regenyeit, meg kell ismerni a stilusat. Kar, hogy rafogjak, hogy o irta, mert elegen tevedesben elnek ezutan. Jo a szoveg, de amiota elolvastam ezt eloszor, azota sem koszonok azoknak, akiknek addig sem koszontem. Ad nehany percnyire valo gondolkodasi anyagot az agynak, aztan annyi. Olyan, mint a karacsonyi keszulodes. Olyankor mindenki jobb es kedvesebb... Ha szeretunk valakit, akkor azt szeressuk egesz evben, ne csak Advent korul...
Minden tiszteletem az ironak, elkepesztoen jo abban, amit most mar nem tud csinalni. De ne huzzunk ra altalanos szovegeket! Vajon a pps-eket is o kuldte ezelott ket evvel nekem, ugyanezzel a szoveggel? Es talaljuk mar ki, hogy a fotokat melleje... azt is o rajzolta zsirkretaval!
süti beállítások módosítása